Hjælp til Scratch

Hej.
Jeg har lavet et lille spil i scratch, som kan ses her:

Der er en ting, som jeg ikke kan få til at makke ret. Jeg vil gerne, at de flyvende bøger forsvinder efter x antal sekunder, hvis man ikke har nået at røre dem med musen. Jeg har forsøgt at få det til at fungere på forskellige måder, men hver gang med det resultat, at klonen “glemmer” at forsvinde, når man rører den med musen og kun retter sig efter instruksen om at forsvinde efter x antal sekunder. Det script, jeg roder med, ligger under spriten flyvende-bog2.

Mange hilsner

Jeanette, Tårnby Bibliotek

Hej Jeanette.
Det er et sjov lille "wack-a-mole"spil :slight_smile: Du kan lave en ny “når jeg starter som klon - vent 10 sekunder - slet klon”-blok. Se evt. billedet herunder MVH Martin

Tak:-)

Jeg havde vist været lidt for fokuseret på at det skulle “proppes” ind i den “Når jeg starter som klon”, som jeg allerede havde lavet…

men det er stærkt lavet! Og at arbejde med kloner er ikke det nemmeste i Scratch :slight_smile: Vi er igang med at dokumentere forløbene, bl.a. i Scratch på wiki’en. Hvad tænker du om det? http://wiki.codingpirates.dk/doku.php?id=scratch

Fedt - I er jo helt klar til at undervise i det nu ! :smiley:

Det skal retfærdigvis siges, at jeg lod mig inspirere af et lignende spil, der allerede lå i Scratch. Men jeg forsøgte hele tiden selv at løse problemet først:-)

Programmering er en stor cut’n’paste :wink:

Hej.
Fik aldrig lige svaret på denne. Jeg synes, at det ser super godt ud. Det giver nemlig os, der er novicer i programmering mulighed for at forberede os fra gang til gang. Det er jo svært at lære det hele på én gang. Super godt initiativ!

Jeanette

Altså den med wiki´en…

@martin_exner : Har jeg adgang til wikien, så jeg kan se, hvad der ligger der?

@tkbbib hvad mener du? Du skulle have adgang. Vores forløb ligger under “Struktur”-fanen. http://wiki.codingpirates.dk

Jeg mente bare, hvor jeg kan finde wikien. Tak.