Scratch challenge 2

Coding Pirates SCRATCH-CHALLENGE 2 !!

Reglerne er som følger:

• Hver 14. dag stilles en Scratch-udfordring af den forrige vinder som også kårer den næste vinder.
  • Alle (børn, unge og voksne) må være med.
  • Der er en præmie til alle vindere og deltagere.
  • Vinderen stiller den næste Scratch-udfordring.

Challenge #1 : Scratch challenge

Challenge #2:

Byg noget der kan generere en tilfældig labyrint

Deadine for udfordringen er tirsdag d. 10. marts

god arbejdslyst :slight_smile:
Og tak til Niller for idéen :smile:

fed challenge!! :smiley:

Scratch challenge

Umulogt så skal man hacke scratch med UNITY!!!

Hvis du er kreativ kan næsten alt lade sig gøre i Scratch.

Helt enig @niller - you’ll have my report first thing tomorrow morning! :wink:

Det var ikke helt ligetil at gøre i Scratch, men det kunne da lade sig gøre! Hyggelig opgave!

den er sej! God idé at bruge celler til opbygningen. Jeg kommer med mit bud imorgen Har grebet det lidt anderledes an :blush:

Her kommer mit bud: Hvormange labyrinter kan du løse på 300 sekunder? http://scratch.mit.edu/projects/49537196/
Jeg prøver mig med en rund labyrint og en global variabel som highscore.

Her er mit bud:

Jeg er selv ret tilfreds med det :slight_smile:

Fedt :slight_smile: og extra cool at se den blive bygget op i ‘realtime’

Rigtig gode bud :slight_smile: Glæder mig til jeg har tid til at lure i koden :slight_smile:

ingen labyrinter baseret på trekanter eller 5kanter/6kanter? :smile:

@Rasmus_Exner hvor er den fed! :smiley: Det ser vildt ud når den bygger den live!

@angelnerd 3-5-6-kanter lyder ikke helt nemt - må prøves :smiley:

Mange tak! ^^

Nu ved jeg godt, at man bare skal være kreativ, men 3- og 5-kanter og andre “ulige-kantede” polygoner, kan man ikke lave labyrinter med jf. den traditionelle algoritmik. Der skal være en “udgang” til hver “indgang”.

Sure? Men hvad er i bund og grund forskellen på en 3-kantet og en 6-kantet labyrint?

Man kunne måske endda kombinere 5- og 6-kanterne som på en fodbold

@angelnerd vi skal have en afgørelse

Beklager forsinkelsen.
Jeg vælger, efter flere dages overvejelser, Ramus’s labyrintinske experiment som vinder.
Dels synes jeg at det er den der ser sejest ud når den genererer labyrinten, og så er der endda en dims man kan styre rundt i labyrinten bagefter :smile:

Go Rasmus! :smiley:

Tillykke @Rasmus_Exner :slight_smile: badge is on the way!
må jeg foreslå at næste challenge bliver mere børnevenlig, så vi kan lokke de lidt yngre kodepirater til at være med :slight_smile: eller måske to niveauer? Et til børn og et til voksne.

Mange tak!
Jeg går straks i gang med at finde på næste udfordring. Jeg er helt indforstået med, at den skal være mere børnevenlig. Forslag er meget velkomne.